Guido Dettoni (Milà 1945) comença el seu itinerari artístic a finals dels anys cinquanta, treballant de manera complementària la pintura i l’escultura.
A més de la recerca estètica i la feina acadèmica, iniciada a Alemanya i Àustria, des del 1969 la seva obra es caracteritza pel resultat de l’encontre entre les mans i la matèria.
Veient o sense veure-hi (amb els ulls embenats) modela la matèria mal·leable - quasi sempre la cera- i així moltes de les seves obres son a mesura de les mans, destinades a les de tots. L’escultura original a vegades és engrandida per habitar-la i ser continguts per allò que contenim a les nostres mans.
A principis dels 60 s’estableix a Barcelona i realitza les primeres obres místiques.
“…es va definint la seva pràctica de l'art i especialment la seva relació amb la terra com a element i matèria de les seves obres esculpides, excavant dins de la mateixa terra i fent-la compacta per poder extreure-les. El seu treball entorn de les formes inclou l’estímul, no tan sols del tacte, sinó també dels altres sentits que dóna lloc a les experiències sensorials.”(P. Miquel Ambròs, Monestir de Montserrat, 1964)
Malgrat les seves intervencions artístiques i la presencia de la seva obra arreu del mon, Catalunya i Mallorca son des de aleshores el seu punt de referència.
Al
Eva Maria Sitges, coordinació
Gemma Sánchez, infografia
Santi Closa, fotografia i vídeo
Antoni Pons, semiologia
Neus Pineda, assessorament
Céline Jousselme, coordinació a França
Contacte
media@nesher.org
www.nesher.org
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada